تیم ملی ایران در حالی وارد رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خواهد شد که نسبت به چند دوره گذشته‌ ستارگان زیادی ندارد.‌ در این تیم کم ستاره،‌ سید مهدی رحمتی‌ یک بازیکن تاثیرگذار است.

او در 2 بازی دوستانه ایران مقابل قطر و آنگولا باز هم آمادگی‌اش را ثابت کرد و نشان داد در آستانه این تورنمنت مهم در شرایط ایده آلی قرار دارد. این برای سومین بار است که رحمتی حضور در جام ملت‌ها را تجربه می‌کند، البته با این تفاوت که در دو دوره قبلی نیمکت نشین بود ولی حالا یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی محسوب می‌شود. رحمتی در فاصله چند روز مانده به آغاز بازی‌ها در مورد وضعیت تیم ملی و مسائل مختلف دیگر‌ به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • در آستانه جام ملت‌های آسیا وضعیت تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنی؟

خوشبختانه همه چیز به‌خوبی پیش می‌رود و مهم این است که تیم ملی با آرامش کارش را دنبال می‌کند. خبری هم از حاشیه نیست و یک اردوی خوب را ‌ در قطر برگزار کردیم تا با آمادگی کامل وارد بازی‌ها شویم.

  • ولی بازی با قطر چندان امیدوار‌کننده نبود؟

ما بعد از مدت‌ها دور هم جمع شدیم و چند وقتی بود که بازی تدارکاتی نداشتیم. در ضمن فکر می‌کنم بازیکنان در این بازی کمی خسته بودند ولی در بازی با آنگولا خیلی بهتر بازی کردیم و باید چند گل می‌زدیم.

  • خیلی‌ها معتقدند در بازی با قطر با چند واکنش خوب مانع از شکست ایران شدی.

من فقط انجام وظیفه کردم. کار دروازه‌بان این است که گل نخورد.

  • سایت فیفا چند روز پیش در مورد جام ملت‌ها گزارشی منتشر کرد و ایران را جزء مدعیان قهرمانی ندانست. نظرت در این مورد چیست؟

به هر حال این نظر سایت فیفا بوده و من صحبتی ندارم. نظر این سایت برای خودش مهم است ولی همه بازیکنان تیم ملی به موفقیت در جام ملت‌های آسیا خوشبین هستند. برخلاف نظر خیلی‌ها من شانس زیادی برای قهرمانی ایران قائل هستم.

  • ولی قبول داری تیم‌هایی مثل کره‌جنوبی و ژاپن برای رسیدن به قهرمانی نسبت به ایران شرایط مناسب‌تری دارند؟

فوتبال ما حداقل 20 سال از کره و ژاپن عقب‌تر است و این یک واقعیت است ولی در فوتبال حادثه و اتفاقات هم تاثیرگذار است. ما همیشه با این تیم‌ها رقابتی نزدیک داشتیم و معمولا ایران در روزهای سخت کارهای بزرگی انجام داده است.بازیکنان در این مدت زحمات زیادی کشیده‌اند و چشم به قهرمانی دارند.

  • این برای سومین بار است که به جام ملت‌ها می‌روی؟

بله ولی در دو دوره قبلی بازی نکردم.

  • حقت ‌بود که بازی کنی؟

این من نیستم که باید برای خودم حق تعیین کنم و در این مورد سرمربی تصمیم می‌گیرد.

  • وضعیت فعلی‌ات چطور است؟

خوشبختانه شرایط خوبی دارم و امیدوارم بتوانم برای تیم ملی بازیکن مؤثری باشم.

  • خیلی‌ها معتقدند در تیم ملی جایگزین شایسته‌ای نداری و با غیبت تو ایران درون دروازه دچار مشکلات زیادی می‌شود.

خیلی‌ها به من لطف دارند ولی تیم ملی 2 دروازه‌بان دیگر هم دارد که خیلی راحت می‌توانند جای من بازی کنند و مشکلی هم پیش نمی‌آید.

  • هنوز هم به این فکر می‌کنی که با درخشش در ‌جام ملت‌های آسیا، شانس بازی در تیم‌های اروپایی را به‌دست آوری؟

بازی کردن در اروپا یکی از اهداف بزرگ اکثر بازیکنان ایرانی است و من هم دوست دارم در اروپا بازی کنم. امیدوارم یک روز این اتفاق بیفتد.

  • بازی اول با عراق را چطور می‌بینی؟

عراق همیشه تیم زهردار و خطرناکی است و مطمئنا بازی سختی داریم ولی ایران باید در نخستین بازی خودش را نشان دهد. بازیکنان ما برای این مسابقه انگیزه زیادی دارند چرا که هواداران عراق در تورنمنت غرب آسیا و زمانی که سرود ایران پخش می‌شد به ما توهین می‌کردند. ما باید آنها را شکست بدهیم.

 

کد خبر 124979

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز